» آیا تلگرام ناامن و قابل شنود است؟

پس از دعوای هفته گذشته بین دوروف (مدیر ارشد تلگرام) در توئیتر با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت به دلیل اختلالاتی که ایجاد شده بود، دروف در توئیتی ادعا کرد که «مسئولین ایرانی در ایمیل‌هایی از وی خواسته‌اند که از شهروندان ایرانی جاسوسی شود اما ما این کار را نکرده و نخواهیم کرد.»

این بگومگو موجب شد که بخشی از ایرانیان به فکر پیام‌رسان جایگزین بیفتند...

تلگرام یکی از بهترین پیام‌رسان‌هاست اما تنها پیام‌رسان نیست و هر کسی حق انتخاب دارد اما آنچه موجب نوشتن این مطلب شده این است که برخی سایت‌ها (حتی سایت‌های موقر فنآوری) در مطالبی که برای تشویق کاربران به استفاده از پیام‌رسان‌های جایگزین کرده‌اند، جانب انصاف را رعایت نکرده و پیام‌رسان‌های معرفی شده را امن و تلگرام را ناامن! دانسته‌اند.

این در حالی است که طبق تست‌هایی که بنیاد معتبر EFF روی پیام‌رسان‌ها داشته، تلگرام جزو امن‌ترین پیام‌رسان‌هاست.

یکی دیگر از موارد نگران‌کننده‌ی کاربران، سایت‌هایی است که ادعا می‌کنند که نرم‌افزاری برای هک تلگرام می‌فروشند که با آن می‌توانید تلگرام شماره موردنظر را شنود کنید! آن هم فقط با 9 هزار تومان!!

نرم‌افزار جاسوس که روی یک سیستم نصب شود و تمام فعالیت‌های فرد را رصد کند و برای دیگری بفرستد، نه فقط تلگرام بلکه هر پیام‌رسانی را می‌تواند شنود کند و حتی نرم‌افزارهای رایگانی نیز در این زمینه هست. آنچه تلگرام تضمین کرده، امنیت در مقابل شنود خط شماست. یعنی زمانی که پیام از گوشی شما خارج شد تا زمانی که به دست گیرنده برسد، در بین راه قابل شنود نخواهد بود و برای این کار هم 300 هزار دلار (حدود 1 میلیارد تومان) جایزه قرار داده است.

لذا اگر نویسندگان آن نرم‌افزارها (نرم‌افزارهای هک تلگرام) می‌توانند خط خاصی را شنود کنند که به سراغ آن یک میلیارد تومان جایزه می‌رفتند نه اینکه با التماس بگویند بیایید 9 هزار تومان این نرم‌افزار را از ما بخرید.
اگر هم صرفا نرم‌افزاری برای جاسوسی تهیه کرده‌اند که منحصر به تلگرام نیست و صاحب هر وسیله اندرویدی باید مواظب باشد که با نصب یک برنامه ناشناس، ممکن است تمام گوشی وی (نه فقط تلگرام) توسط شخص ثالث قابل رصد باشد.

وبلاگ آقای تلگرامی - tel

فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله